Bild: MGz Foto
Eqvator väljer nu att gå vidare med nya utmaningar efter ett långt samarbete med FCH, vilket betyder att ny kompetens kommer in i klubben.
Johan, Emil och Yannick meddelade tidigt i år att de lämnar samarbetet efter sex år. Vi önskar dem all lycka till i framtiden och presenterar nu en ny lösning för FCH som vi tror starkt på, säger ordförande Krister Azelius och berättar att Lasse Hjelte kommer att börja arbeta som marknadsansvarig på FCH den 3 april.
Lasse har lång erfarenhet av service och försäljning och kommer senast från Studio Aktiverum där han arbetat med försäljning och marknadsföring gentemot både privatpersoner och företag.
Jag har varit flitig i nätverksmiljöer, där också ett flertal av FCH:s sponsorer figurerat. Mitt nätverk och min sociala kompetens är min styrka och ligger naturligtvis till grund för varför jag fick frågan, säger han.
Lasse Hjelte har också ett stort sportintresse och har själv spelat och tränat hockeylag under många år.
Det är en av anledningarna till att jag antog utmaningen, innebandyn har mycket gemensamt med ishockeyn. En annan är såklart att jag vill se sporten utvecklas och ta mer plats och att tillsammans med övriga i föreningen jobba för att det kommer mer publik till matcherna - det blir en tävling i tävlingen.
Målbilden är inte riktigt klar, men styrkorna marknadsmässigt är sponsorerna. Lasse vill arbeta vidare i den goda anda som Eqvator skapat, dock med en liten tvist.
Viktigt för mig är att vårda varumärket FCH men även att vårda sponsorernas varumärken, det skall alltid vara en win-win deal att satsa på FC Helsingborg.
Förutom Lasse Hjelte kommer ännu en person att anställas på marknadssidan inom kort.